Näst sista valpkursen

Då är det bara en torsdagskväll kvar sen är vi klara med valpkursen=) Ska bli skoj att börja på en ny kurs igen, vi vet inte riktigt vad vi ska göra men en vardagslydnad vore bra, har tagitkontakt med några stycken, måste bara anmäla mig nu bara=) Men har tänkt ta en varannan söndag för varje vecka är på tok för nära, man hinner knappt göra läxan förens det är en ny, kräver ju att man tränar lite då och då om dagarna och en vecka är för lite tid. jajja.. ska ta tag id etta imorgon, EMil och jag får komma överäns om en bra kursplats, den vi är på nu är inte så seriös så ett nytt ställe gäller.

Iaf. dagens kurs gick bra, var bara jag och Emira denna gången, Emil ahde andra saker för sig. Gick bättre än jag trodde, Emil har ju lite mer pli på Emira än vad jag har, men hon lyssnade ändå på mig, vi hade jättekul ihop och lekte igenom hela passet, kändes bättre när man gick själv för då hade man henne helt för sig själv=)Hehe..
Vi hade mycket nya övningar, startade med lite sitt/ sitt kvar samt ligg/ ligg kvar, Emira klarade det galant damen, duktig.

Blev även en ltie svårare övning, Hunden ska sitta jämte än, själv tar man tre steg fram och kastar en godbit framför hunden, så att man står i en triangel, sen kallar jag hit Emira och hon får en godbit och sen får hon äran att ta de andra godbitarna jag kastat=)Bra övning, mycket att tänka på.

En annan övning som EMira behöver tränas en hel del på är när vi kommer i kontakt med andra människor, hon drar extremt och ska hälsa vilket inte är så bra så här gjorde vi en övning idag, vi skulle hälsa på varann vi människor och hundarna skulle vi sätta  brevi så vi kunde skaka hand med de andra, gällde för Emira att sitta kvar, först gångerna rörde hon på sig men sen satt hon liksom still och tittade medhuvvet på sne och typ undrade, vad gör ni? hehe.. söööt!

Hon var jätteduktig idag och jag är nöjd!

Nu ligger hon med rumoan i korgen och resten av kroppen utanför helt slut i kroppen=) Känns bra då vet vi att vi tar hand om henne säger jag, en trött hund har en bra ägare=)hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0