En Emma och Emira dag

Lite rörig natt tycker jag, jag springer på toa stup i kvarten och Mira sover dåligt, ingen bra kombination eller så väcker jag Mira hela tiden?? jajja... dåliga nätter finns, tur det är lördagsmorgon man vaknar till och inte en klocka som ringer halv sex.
Vaknade väl vid en sju idag, fem i till och med, Emils klocka skulle ringa vid sju så jaa.. han fick stiga upp fem minuter tidigare. Idag ska ju han och Anna på dykningen vilket innbär att Mira och jag ska ha en heldag tillsammans=)Jippi!

Började morgonen med en morgonpromenad men blev genast ARG! Grrr...
Vi människor klagar och håller på om att man ska plocka upp hundbajs efter sin hund, jag är en sådan som verkligen plockar upp, det är itne det men varför kan då inte vi förbannade människor hålla rent efter oss själva?? DET stör jag mig på...  Jag fann en ölflaska splaschad i marken bara några hundra meter bort från oss, hela gatan är full med glas, även en bit in i gräset... Varför stör sig ingen på detta, varför finns det inte skyltar överallt där man stör sig på detta, detta är skador, lite hundskit på skorna är väl itne hela världen jämfört med om våra hundar får glas under tassarna...

Detta är värdelöst tycker jag,jag blir så arg.. Inte nog med det så stötte jag på det på åter ett ställe när jag var ute och gick och upptäckte det inte förens Mira gick i det, samma sak var det med detta som var utanför oss...

Jag är glad att hon inte fick något i tramdynorna iaf, annars hade jag stämt den som äger denna väg... Usch för detta!

Skärpning tycker jag, man måste verkligen tänka på vad man slänger....

Men annars njöt vi av en morgonpromenad=)
Väl hemma blev det frukost och tv=) Ahh.. lördag och söndagsmornar är underbara....

Cyklade sedan in till lagunen för att handla hem mjölk, jobbigt att stå en söndag utan mjölk, allt är stängti Norge en söndag, tänk på det om du ska hit. Alltid handla innan söndag! Bensinmackarna är fullproppade och typ tomma...

traskade ut på åter en promenad igen...

Sedan städade jag, trodee Freydis skulle komma men när jag skickade och frågade trodde hon jag hade menat söndag=(så jajja... då blir det hunddag imrogon ist.
Kollade Bonanza och sedan åt jag lite och sökte jobb, sen var klockan mycket så jag och Emira begedde oss ut för att möta Emil och Anna på vägen. gick härifrån vid halv två, de sa de skulle vara klara vid två halv tre så lagom tid tänkte jag.
 Utanför möter vi en liten dvärg pinscher, aaa... va söt, Mira och den lekte för fullt, snäll man som hade den=)hehe..

Vi gick vidare sedan. Klockan blev kvart över två,, ingen bil?? klockan blev kvart i tre?? ingen bil?? Vi hamnade helt plötsligt alla redan i Blomsterdalen.. men vart är de.... gick en bit till sen väntade vi men ingen kom så vi vände om och gick tillbaka, klockan måste varit tjugon över tre eller nått när de kom tror jag.... Gahh!  jajja.. kursens fel, Korkade norskar.
Miira var helt slut, låg somen degklump i knät på mig.
Somnade gott hemma sen.

Phuu.. vilken aktiv dag. Magen har även fyllts av pastagratäng som var hur god som helst + en fruktsallad med mjälk till..Mmm...jummi!

Härlig dag!


Kommentarer
Postat av: m

2009-08-02 @ 17:20:39
Postat av: MONICA KANSTRUP

det var längesen jag såg att hennes vikt uppdaterades.

är bara lite nyfiken på vad hon väger för hon har verkligen vuxit

2009-08-02 @ 17:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0