En regnig dag, vad finns att hitta på?

Dagen startar väl mer eller mindre med att min klocka ringer vid sju, stiger upp, tittar ut och säger: Näääääää.... Kollar utanför dörren ser det lyser, Anna är redan uppe??hmm... hehe... Regn betyder ingen kajakpaddling=(TRIST!
Våra planer var förstörda. Jajja... när vi ändå är uppe så, kaffet sätts igång och vi komemr på en bra ide, vi tar en promenad med vovvarna så blir vi alla glada=)hehe...

Härlig liten runda, äslar verklgien morgonpromenader... En bra start på dagen.

Väl hemma tar vi våran kopp med kaffe och jag fixar till lite scones som frukostoch tilld etta såklart min favvo gröt=)Mums! Älskar verklgien gröt på mrogonen.

Hundarna är nöjda och glada med sin mat, båda är så otroligt hungriga känns det som? Visst Mira får lite mindre mat än vanligt men inte så extremt, Freydis vet jag itne hur mycket man hon ska ha så jag har gissat lite dessa dagar,ingen aning om vad det är för mat ju=(gash!

BONANZA idag! Wohoo!

Bud har det varit med vovarna inne, full fart varje dag tycker jag, leker som bara den inne, men lite stirrigt ibland och fula miner=(Ack! gillar vi inte.

Anna och jag pös iväg runt ett tiden och kom väl inte hem förens en fem halv sex, var på ikea och på Åsane senter och shoppade lite. Mira fick en röd låda till sina leksaker, men den var visst lite liten=(men fin ändå.

Jaa... dagens höjdpunkt var nu ikväll då vi gick ut på en lagom promenad alla tre med båda vovvarna i ösregnet, bara på med regnset och stövlar och trska ut, finns inget dåligt väder bara dåliga kläder sägs det.
När vi kom halvägs tyckte jag vi skulle kolla i vattnet, rätt kul och se om där är några baddarkarbboreller fiskar, brukar finnas där=)coolt!
Freydis blir helt till sig när vi kommer till vattnet och vill typ hoppa i så det slutar med att vovvarna får bada=)haha...
Mira är en fegis, står och väntar på att Freydis ska komma in med pinnen hon hämtat, sen testar vi att låta Mira hömta den själv och hålla Freydis, vad tror ni sker? Mira simmar ut och hämta pinnen=)Wow! asså! Helt glad blir man att se henne simma sådär...Blir lite för mycket till slut eller pinnen kom lite långt ut och det såg ut som hon sjönk..haha.. Snacka om att jag blir orolig att se henne sådär, känns som hon ska drunkna, gahh! blir lite nervöst. även om hon itne är långt ut men ändå.
EN orolig mamma är jag allt till henne.

Nu ligger sötisen och snarkar vid mina fötter efter några om och men om hur hon ska sova i sin korg.<3

Imorgon är det hundetreff igen och det kanske blir en tredje hund i huset som vi ska passa, men bara för dagen då ögaren ska och dyka=)haha... spännande, samma ålder som Mira vilket betyder lika mycket energi=)hehe.. Fullt hus imorgon asså.


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi åker om en vecka :) Skönt skönt skönt! :D

2009-08-18 @ 07:34:01
URL: http://www.gaffelroad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0