En underbar dag...

Ny vecka vilket innebär jobb jobb... Dagen har gått fint på jobbet, men lite segt... Men vad gör det=)
Väl hrmma var det en glad liten Mira i trädgården och en Glad Emil på altanen med en kopp kaffe i handen=)haha... detta innebär ju att solen sken=) Ahhh...

Mira är helt galen när man kommer hem, hoppar omkring som en groda=)hahaha.. Man blir så glad!
Det första jag gjorde var att ta på mig shorts och t-shirt sen sprang jag och Emira ut på en löprunda i skogen här uppe, skönt men lite tungt. Det är lika bra att ge sig ut direkt annars skjuts det bara upp.
Mira flåsar som en gris varje gång men hon tycker dte är kul att springa lös, kan hon lukta på allt och allt som hon vill, sen  när hon upptäcker att jag kommit för långt bort eller när jag ropar kommer hon i en himla fart och kan knappt stanna=)

Kort runda blev det.

Hemma gjordes det sedan mat, magen behöver ju det.

Emil och Anna åkte på sitt sista dyk idag=) hoppas de har kul. Alltså en Emira och Emma kväll igen=)

Annars har jag cyklat till lagunen igen för att handla smör som Emil glömde, köpte med lite glass hem med=) Mums! känner att jag ville ha det idag imed det underbara vädret, har ju stått ut med regn ett tag nu.

Nu däremot sitter jag och Emira i trädgården, damen skäller och morrar lite hit och dit vilket är oacceptabelt men hon vet att hon gör fel men hon gör det ändå, sen tittar hon på mig och typ ber om ursäkt, precis som att skallet bara hoppade ur munnen på henne=9ahha... knasig hund!

Nu ska vi gå in och mysa framför "Lilla" scooby doo och äta glass=)Mmmmmm.....


Jaaa... Emil vägde Emira idag, nu väger hon 22 kg. tjocka damen=)hahahaha...

Hej Mika! Va kul att du tittar förbi här=) Emira har inte börjat dra eller något ännu, alltså inga vikter eller något, vi har inte köpt någon sele ännu utan tänkte göra det lagom tills hon fyller ett år=) även en ny väska tror jag, för den hon har har hon växt ur för länge länge sedan=)hahaha...

Hur går det med lycke? växer hon med?
Hoppas allt är fint med er.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag köpte klövjeväska för ett par veckor sen, hon har fått gå med den tom så hon vänjer sig.

Lykke är ganska smal, hon har blivigt skendräktig efter löpet och veterinären rekommenderade massor av motion och att skära ner på maten, hon vägde 18,6 hos vet förra veckan. Tror att det hjälper dock, hängtuttarna hon hade innan har äntligen börjat försvinna :b

Annars går allting bra, vi är uppe i Småland och hälsar på så det är många rundor ute i skogen och mycket badande ^^

Kram

Mika

2009-08-06 @ 13:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0