Semester i Sköna Sverige(Halmstad)

Jaa.. en liten hemlighet vi har gått och burit på, speciellt för mina föräldrar som är så nyfikna på allt..haha... Vi överaskade dem väldigt när vi skrämde dem igår morse, hur skulle de kunna tro att vi skulle komma, EMil skulle ju börja jobba på måndag var det första hon slängde ur sig förutom: Ungjävlar!

Emil och jag åkte från Bergen lite innan tolv i Lördags, jag hade jobbat på förmiddagen så vi stack direkt efter. LÅNG väg men resan gick bra, stannade några gånger för att Mira skulle få sträcka på sig, sen väl vid nio nått var vi framme i Strömstad som fick bli övernattningsstället, samma ställe som vi sov på när vi åkte till Bergen=) Varm natt, frös inte över  huvud taget utan tvärt om.
Vaknade typ hela tiden under natten, blir oftast så men väl vid fyra fem var jag utvilad så då tyckte jag vi kunde försöka komma iväg, blev rasta damen,ge henne mat,  fixa sig själv, slänga i sig en youghurt och sen körde vi.

Svenska vägar går ju så mycket bättre än Norska. Är ju en ren lyx att köra på våra vägar.

Väl ått på morgonen körde vi in till Trönninge. Det var här det roliga började, hehe... Ställde bilen en bit bort från huset så de inte skulle se den om de var uppe, sen gick vi bort och släppte in Mira på tomten, fort sprang hon upp på trappan och började pipa, ingen som märkte henne inte, så då knackade jag till på deras fönster, då fasen börjades det dras i persienerna för att kolla läget, men vi hade ju gömt oss så de såg inget... till slut öppnade mamma dörren och får syn på vår lilla dam, haha.. slänger ur sig: Ungjävlar!

Hahaha... vi bara flabbar!

Pappa hade sagt åt mamma att inte knacka på rutan=)haha... knasig han är.

Jajja.. som vanligt var vi HJÄRTLIGT VÄLKOMMNA!

Jag fick dock en chock! Akke var så stor=( stackaren! Han har int ehaft det lätt med hans sjukdom och alla mediciner som förstört honom men samtidigt hjälpt honom, men han var så mycket gladare än förr! kändes tryggt att se att han har det bra.

Hur såg våran dag ut då:
Kaffe bjöds det på, störde dem precis lagom tilld eras frukost.
Sedan blev det bus i trädgården, mira och Akke leker så otroligt fint, BÄSTISAR! Syskonkärlek!
Åkte ut i Simlångsdalens skogar, traskade och plockade svamp och blåbär, hundarna levde livet. Fästingarna med tyvär, blev att ruska av sig alla sen.
Kollade även ett hus som pappas vän köpt, eller han hade köpt mark och huset stod på marken. Grymt snyggt hus, bästa utsikten någonsin, jag vill jag vill jag vill ha...haha.... bara det hade varit lite mindre men annars går det ändå.
Jajja.. får väl se vad de ska göra med det.

Sedan träffade vi mina morbrödrar, de kom på besök.
Gick en sväng nerom min faster för att säga hej!
Ja... sen blev det god mat och en walladerkväll!

KAN DET BLI BÄTTRE???

Idag har vi hunnit med en promenad ner mot stranden, gick ej hela vägen ner, sprang och hade oss så vovvarna var trötta.
Pysslat lite med bubblan, Emil håller på för fullt nu.
Jaaa.. en lugn dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0