Semestern slutoch allvaret börjar

Igår kom vi hem till Kära Bergen igen, klockan var väl en sex eller nått, blev packa ur bilen, tillreda lite mat och sen gosa framför tvn, en liten promenad han vi me också, behöver ju allt röra på sig.

Bilfärden gick fint,Mira låg fint i baksätet med Pem och sov=)hehe... inget gnäll där inte.

Annars har veckan gått fort med mykket roligheter, massa promenader har vi haft, Akke har fått röra på sig ordentligt och det har varit hur kul som helst att fått vara hemma hos familjen en stund.

Mira och Akke har så kul ihop=) Ska allt lägga upp lite bilder på dem närd e leker i trädgården.

Annars han vi med att åka på en fisketur som jag så länge velat, tjatat på pappa som bara den, så i Torsdag efter att pappa jobbat klart åkte jag,EMil, Mamma, Pappa, Madde och Sabri till Attavarasjön. Självklart földe de två små liven med=)

Väl där blev det först kolla läget, sen fixade vi spöna och så åkte jag, pappa, Madde och Sabri ut med båten en tio tjugo meter från land bara och började kasta. haha.. galna Sabri och pappa kastade som dårar, pappa hade spöt över huvvet på en så man trodde kroken skulle hamna i huvvet ju. Själv satt jag med mitt pyggmespö, ett spö som jag fick när jag var "LITEN" Då fattar ni nog vad jag menar, kastar som faan men linan tar slut och blopp, var bara att inse att det inte behövdes kasta så långt=)haha.. fick nöj mig med att komma några meter ut bara...

Jajja.. fisk fick vi inte men vad gör det, en härlig tur på sjön är väl nog=)

Mira fick även hon åka med, åkte in och hämtade henne så fick hon åka med, eller paddla med, var ju ingen motorbåt utan en roddbåt.
Just det! Första gången vi åkte ut, stod mira på kanten av landoch tittade, började pipa och gnälla, försökte verkligen gå ut i vattnet och komma efter, hon trodde vi lämnade henne,haha.. stackare, Emil fick stoppa henne från att simma efter, så duktig är hon itne riktigt, behöver träna mer på sitt simmande.

Efter fiskandet blev det grillat...Mmmm... där satt vi och had edet hur mysigt som helst. För vad är goare än en utflykt där man grillar lite, lever lite utelivstilen...Ahhhh!
ÄLSKAR NATUREN!

Plundrade även Mats plommonträd.Mmm...

Mira och totte hade det gott, fick varsin korv tillslut! Sedan var det fäästingjakt väl hemma, inga sådanna objudna gäster inne i huset inte=(Usch!

Härlig dag som avslutades med en 88 glass hemma......

Sista dagen hemma på Fredagen var en lugn dag, senare mot eftermiddagen blev det match för min del, Vapnö behövde en extra spelare och visst ställer jag upp!
Åkte iväg en 3 timmar. Förlorade dock matchen men äsch! roligt att röar på sig lite.
Emil var i stan under tiden, träffadeupp Pem som ska följa med oss till norge.

Sedan på kvällen vi en nio gick jag ner till Mina kuiners pappas kalas och satt och roade mig med hela min släkt! MYYS! det var faktiskt hur trevligt som helst och jag har verkligen saknat de där släktträffarna.
Nästa blir inte förens jul=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0