4 Advent

Idag blev det en underbar frukost med hela familjen, tända ljus och bara mys, älskar dessa stunder.
Innan blev det såklart en morgonpromenad för mig, Akke och Emira, lite smått jobbigt dock då Akke lär Emira att dra i koppel, haha... Åt varsitt håll skulle de ju med dra och halt på marken, ni anar hur det såg ut då...

Annars har dagen bestått av att packa på Altanen, köpte flyttkartonger igår och vi packar för fullt alla våra saker, ska slänga in det vi itne ska andvända i ett förråd, ordning och reda tills vi vet vart vi ska bo!
 Jobbigt släpa runt på allt skit!

Sedan har det varit Julklappsfixning, mer säger jag inte utan berättar mer efter jul=) hehe... Men bra tror jag det blev, får se.

Pizza har vi fått i oss, blev en god middag idag, blev faktiskt en ny pizza för hela familjen, ALLA körde på en flygande jacob=)hahaha.. GOD! Rekomenderas starkt.

Har varit en sväng hemma hos syster, satt upp deras gran, jag fick för första gången i mitt liv sätta upp belysningen i granen, Sabri, systers man hjälpte mig=) Gud va vi var duktiga, blev skitsnyggt och perfekt som det ska vara=) Klädde medkulor och sådant med sedan blev det kaffe såklart.

Igår klädde vi granen hos mamma och pappa, gud va mysigt det är med en julgran, jag tror bestämt det är det bästa med julen, julgranen! Älskar den, den luktar så otroligt, den värmer enss hjärta och den lyser upp framför en=)Ahhh....

Vad är det bästa ni vet med julen?

Jaa... så har min dag sett ut. Trevlig, imorgon blir det G-kås, sista julehandlen innan jul=) Passar ju bra med G-kås då, allt under samma tak så nu vet du vad du får av mig! haha...



Annars funkar allt fint mellan Akke och Emira, trots att Emira löper och Akke er en galen hanhund=)hahaha... Mira har även fått en ny trosa idag, intresant, en mkt kraftigare och bättre, den andra ramlade bara av.
Akke är helt underbar, nu de senaste gångerna vi varit här har ju han varit sjuk, den sjukdomen tog hårt på honom, han var ju liksom itne glad men nu herre gud, Gamla Akke har äntligen kommit tillbaka, var länge sedan jag såg honom såhär glad, han tycker ju verkligen om en nu, man kan gosa med honom och han bryr sig, han viftar på svansen och är glad, innan gick han alltid iväg, var tråkig och ville knappt veta av en men nu, han är så kelesjuk och vill bara gosa. Helt underbart! Har saknat honom så.
Min söta lilla Akke, det är faktiskt så att jag vill behålla honom, jag vill att han ska följa med mig=)  Akke är en av de finaste hundarna jag vet, en snällare hund får man faktiskt leta efter för med honom kan man göra vad som och sedan har han ju sitt speciella beteende, gnäller och piper stup i kvarten för att han bara ska höras=)hahah.. piper nu, han ligger förmodligen i mammas och pappas säng ensam. trist tycker väl han, ingen som gosar.
Så nu ska jag springa och gosa med min älskade lilla prins.

Föresten, snart är det ju syskontreff, bara en vecka kvar ska bli hur spännande som helst. Längtar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0