Julafton är över

Jaha... detta gick  smidigt och väldigt fort men extremt smärtsamt för huvvet, Julafton är över och idag får man smälta allt som åts igår...Phuu!

En jobbig julafton har dte varit men MYCKET trevlig bortsett från att en hund har gnällt konstant.
Vi har ju en tik som löper och en hane som är galen i samma hus, funkade bra i början men nu har det blivit katastrof, Akke gnällde, skällde konstant hela dagen igår, från morgon till kväll, hela han skakade och höll på... Nervsammanbrott!
 Det blev promenad på morgonen för att få en go stund, sedan hem och fixa julig frukost.. trevligt..

Väl klockan tolv nått orkade vi inte hra på Akkes gnäll längre så vi gav bort mira i liten julklapp till Kusinerna en gata ner, de fick passa henne lite medans vi gjorde maten i lugn och ro och vi fick väl slippa höra akkes gnäll en stund med=)hehe...

Sedan kom våra gäster vid halv två två, då blev det kaffe.. kaffe kaffe...

Sen har de två kockarna stått i köket och värmt maten medans vi andra suttit istorarummet, pratat och sedan kollat kalle Anka=) Det  var länge sedan, två år för mig=)hehe... Älskar kalle! Speciellt hackspetten, han är för go.

Sedan blev det då mat och jaa... allmänt julfirande.

När alla magar var mätta började klappjakt för min syster och hennes man, de letade igenom hela huset efter sin julklapp som var en spjälsäng med sängkläder=) Väldigt glada blev de.
Sen delades alla de andra ut och alla började sedan öppna sina paket. Pappa fick börja, för hans var lite rolig, läste upp hans fina brev först där det stod att han blivit fadder, men åt vad??haha.. På bilden fanns en Anka, pappa blev Ankfadder=)haha... Så gulligt.
Han fick en söt liten plast AND som han sa det var som hette Per-Ove tror jag jag sa han hette=)hehe...

Annars blev det paketer med filmer, kuddar till mig=) muggar, tomtar, träningssaker, kläder och jaa.. massa fint.

Alla var nöjda och glada!

Tills sist på kvällen blev det gå ner till Mina kusiner och träffa tomten, Mira fick följa med, var ett jäkla liv kan jag säga, tre eller fyra hundar i samma hus! Phuuuu...

Men en fin julafton blev det väl ändå.

Det bästa med julen är när man går hem från kusinerna och sätter sig ner framför tvn och njuter av en god smörgås och en kopp kaffe, Älskar det, gör det varje jul!
hahaha... Känna lugnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0