Luciadagen

Idag är det Lucia, jag steg upp vid en halv åtta för att kolla på Julkalendern=)Ooo... Äslakr den, den är så gullig och så snackar de ju Norska=)haha.. Jul i Svingen heter den som går här i Norge, har visats tidigare men den är så bra, ibörjan trodde jag de skämtade men bra e den=)

Borde se den, gå in på www.nrk.no och tryck på Jul i Svingen.

Idag var det ju Lucia och såklart skulle de gå tåget och sjunga fint=) Ooo... det är så mysigt.

Själv så stod jag liten stund i köket, bakade upp några pepparkakor i stora fina hjärtan och så värmde jag påtvå lussebullar. Sedan bredde jag lite smörgåsar, hällde upp kaffe och juice och ställde fint på en BRICKA( i detta fall har vi ingen stor bricka så det fick bli skärbrädan men vad gör det;)) Och så ställde jag ett fint ljus och så gick jag och Emira sakta in och överaskade Emi lmed mysig frukost på Sängen, Vi sjäng inte men vi tänkte sjungit så det er ju tanken som räknas=)hehe...

Sedan satt vi och gottade oss på våran underbara frukost och tittade på Julkalendern på datorn=) MYS!




EN annan trist grej eller ja.. opassande, Mira är en lite oturshund, VARFÖR? Ska hon löpa igen??Inte nu! Gud!
Passar inte bra alls när man ska hem och bo hos en tokig handrever som juckar på allt liksom., Nää.. det kanske han itne gör men hanhundar er som de är, det har jag fått lära mig från hundetreffarna här, DÄRFÖR som jag inte kommer gå dit igen! Grrr...
Jajja... Vi får hoppas detta går fort så vi inte missar syskonträffen för det vore förfärligt=(

Japp!

Jag säger Glad Lucia på er och sjung nu inte för mycket....


Kommentarer
Postat av: MONICA KANSTRUP

HEJ

LUCIA TÅG BLEV DE PÅ DAGIS. LILLEN SJÖNG INTE ALLS MEN DEN STORE TOG I FÖR ALLA BARNEN. JAG SKRATTA SÅ JAG GRÄT....

JULKLAPP.....HHMMNNNNN ÖNSKAR MIG INGET SPECIELLT LÅTER KONSTIGT MEN JAG VET VERKLIGEN INGET.



DET BLIR TRÄFF PÅ SÖNDAGEN TID ÄR INTE PLANERAD ÄNNU. MEN PÅ DAGEN LÄR DET JU BLI SÅ VI KAN SE NÅGOT. KOMMER ATT TRÄFFAS PÅ DEN STORA RAST GÅRDEN DÄR VI VAR SIST NI VAR HÄR DÅ VI TRÄFFADE DEN ANDRA AMSTAFFEN. ELLER VAR DET EN PITBULL... JAG HAR GLÖMT. VET DU VAR JAG MENAR DÅ????

TÄNKTE DET KUNDE VARA EN BRA PLATS EFTERSOM VI BLIR EN DEL VOVVAR. VET 2 SOM INTE KOMMER ANNARS KOMMER RESTEN SOM DET SER UT NU. DET ÄR DEN ANDRA SOM BOR I NORGE SAMT DEN SILVER FÄRGADE HANEN, MEN DEN HISTORIEN TAR VI NÄR VI TRÄFFAS.

KAN NI MAILA ERA NR NI KOMMER HA I SVERIGE NÄR NI KOMMER HIT ÄR NI GULLIGA.

HA DET GOTT OCH KRAMA TÖSEN. SKA BLI SKOJ O SE HENNE HON ÄR SÅÅÅÅÅÅÅ FIN PÅ BILDERNA. TRÄFFADE LYKKE FÖR 2-3 VECKOR SEN OCH HON HAR VUXIT TILL SIG EN DEL. DET GICK INTE SÅ HIMLA BRA MELLAN HENNE OCH FANNY. MEN FANNY HAR SVÅRT FÖR ANDRA HUNDAR. VI FÅR SE NÄR VI TRÄFFAS HON FÅR FÖLJA MED MEN KANSKE FÅR STÅ PÅ ANDRA SIDAN STAKETET..... TRIST MEN HON ÄR INTE SÅ SNÄLL OCH DÅ FÅR MAN TYVÄRR INTE VARA MED ATT LEKA.

KRAM

2009-12-14 @ 19:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0