Fiske+ shopping+bad+ trädgårdsskötsel

Det är ungefär hur våran dag sett ut! Pustar nu ut efter en hård arbetstimme eller två i trädgården...hehe....

Pappa och jag har rensat ogräs på uppfarten, pappa har väl med jämnat ut längs kanterna så det ser hur fint som helst ut=) jag är supernöjd och glad. Klippt gräset har vi med fått göra. Mamma har väl ryckt in med en hjälpande hand lite då och då=) Hundpassaren.

Annars blev det upp rätt sent, runt halv åtta tror jag, jag var hur trött som helst alltså... Foxade frukost och sedan gick vi iväg för att fiska. Wohoo.... Underbart väder, strålande sool.
Första stället var ingen höjdare, tröttnade typ efter en fem minuter, var inget bra ställe. Andra stället var det en båt som stod och brummade på så det sket sig även där. Mira fick hälsa på hästarna på vägen=) Hon älskar verkligen hästar, gillar att titta på dem, sen när de flåsar eller fnyser så hoppar hon till och tror att de vill leka=)hahaha....

Vi gick iaf hem och lämnade Mira och så åkte vi bort till ett annat ställe där vi sett folk stå och fiska.
Massor av feta krabbor, småfisk, räkor och annat som rörde sig. Fullt liv. Var underhållande att bara titta i.

Pappa började kasta lite, sen fick jag kasta=) Jag har ju det i blodet. haha.. nää..men jag kommer allt ihåg hur man fiskar, visst fastnade jag lite på olika ställen emnd et gick bra. Jag var närmast på att få napp, en fisk simmade efter mig=)haha.. men ville ikke nappa tyvär. FISKLÖSA blev vi. Men glada ändå!

Shopping har det varit på Lagunen.  Sprang säkert i de flesta butiker, var inne och kollade kajak, Emma vill ha en kajak, vi har ju så mycket vatten runt oss här, det skulle vara helt underbart med en kajak att paddla ut med lite då och då. Synd man inte hade vatten till jobbet, kunde man paddla dit! hehe...
Hem fick vi iaf lite mat, annars blev det inte mycket mer.... tyvär! Kläder hittade jag inget som satt som det skulle.

Badat har vi med hunnit med,tog bilen bort till badeviken, Mira sommade massor idag, var högvatten så de behövde bara vara i kanten=) har det på film=)wohoooo... såg proffsigt ut!
Bara Emil och Mira som badade=)

Sist men itne minst har vi varit i trädgården som sagt! Härligt med en aktiv dag!

Nu ska vi snart starta en film tror jag, sen ska vi sitta och gotta occ på sådanna kex, rån och sådant med ost, vindruvor, nej! det glömde vi köpa... jajja... jordgubabr har vi ju massor kanske gå lika bra. men massa ostar iaf.Mums!

Ha en härlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0