Ny vecka

Ny vecka och nya tag, dagen har dock varit lite si sådär... Otursdag kanske, det måste det ju vara någongång så, min tur denna dagen... Gjort fel på jobb, ramlat, slagit mig i stort sett hela dagen och klämt mig=(ajj! kommer bli blåmärken.. Men dagen har glidit på bra...

Ska börja tidigt med Emil hela veckan och vara på fruktavdelningen med Emil med=)hehe...Tungt! Lyften alltså....

Emira och jag kom iaf nyss hem från en promenad, en väldigt händelserrik en.... DET var en gång....
Vi traskade på... stötte först på en söt liten filur med massor av taggar, en igelkott=)Mira såg den inte först så jag stannade ett tag, sen upptäckte hon den... Raggen upp och nyfikenheten irrade i henne så jag... Släpp mig släpp mig typ, jag vill ta den...
NEJ! bara se...
Klubben här borta var fullt med folk som vanligt och alla vovvarna skäller.... Schäfrar! Dåliga ägare till dessa djur tror jag, en klubb där hudnar ska tränas men varje gång jag går förbi, typ dagligen sitter hundarna i bilarna??hallå! Korkat!
Mira gillar inte alls att gå förbi där, raggen står....
För ett tag sen stötte vi på en schäfer och ägaren, gud va den skällde och morrade mot oss..usch!

Aja... tillbaka till vår tur... vi gick vidare och fick en rottweiler efter oss=) Vi svängde av mot vår vanliga runda och sedan längre fam mötte vi den igen=) Mira gick helt förbi utan att tvärstanna! Bra tjejen! Visst hukade hon lite och kröp typ förbi men det gick bra... Söt rottweiler....

Sist men inte minst träffade vi en katt vi tittade på.
 Massa saker att titta på idag. bra att stöta på nått iaf.

Nu är vi hemma iaf, snart läggdags, trist men vi ska upp tidigt. Mira är på bushumör som vanligt.

En knasig grej men Mira, hon kan itne öppna dörrar när de står på glänt, även om de är öppna så hon ser in. BRA eller DÅLIGT??
Jag vet inte?
Vi lär henne iaf att öppna.. Dum ide kanske?
Jajja... står dörren på glänt står hon bara utanför och glor på oss, hoppar och visar att hon vill in men att det inte går.. haha... precis som när en hund väntar på att man ska kalla den till sig... helt glad... till sist, hoppar hon upp med tassarna mot dörren och puttar till den... men det kräver verkligen att man kallar på henne... Annars sitter hon och sen börjar hon pipa....

Nu tuggar hon glatt på sitt grisöra, vi lekte gömma med henne, hon får spåra upp det=) Duktigt!
Nu ska film ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0