Svar på komentaren..

Fick en kommentar om att det inte var bra att låta Mira gå fram till hästen pga stängslet( elektrisiteten i det)

Jag vill självklart inte att Mria ska råka illa ut eller nått utanjag vill mer att hon ska få undersöka och lära känna allt, hon blev ju rädd för hästen först då tycker jag det är viktigt att visa henne att det inte är någon fara, annars visar vi ju henne att det är farligt och vi kanske inte kommer kunna gå förbi en häst igen utan att hon är rädd.

Tycker dte är extremt viktigt att låta Hunden få undersöka, EMira har en tendens till att vara rädd för allt som rör sig som hon itne känner till, då går vi fram och visar att det itne är farligt.

Ex. Vi gick förbi  ett hus som hade barnkalas, vilket innebär attd et hängde ballonger på brevlådan, Mira reagerar direkt, skäller till och hoppar till när de rör sig, jag går fram och sätter mig för att visa att det inte är farligt, till slut kommer hon fram och ser att det inte gör henne något ont=)

Däremot har vi itne kunnat lyckas göra detta med dammsugaren ännu, när hon var liten lekte hon ltie med den men nu är hon livrädd, lovar! hon hoppar rakt upp i knät om någon sitter i soffan=)hehe... men vi försöker ltie då och då med atts tänga av den och låta henne komma fram, är den igång går det absolut inte. men framsteg komemr väl någongång.


Kommentarer
Postat av: MONICA KANSTRUP

2009-06-07 @ 21:33:01
Postat av: MONICA KANSTRUP

HÄLLER MED DIG ANG FARORNA.

MAN MÅSTE VISA HUNDEN ATT DET INTE ÄR NGT FARLIGT.

DET VAR INTE JAG SOM SKREV KOMMENTAREN ANG STÄNGSLET.

2009-06-07 @ 21:35:16
Postat av: MONICA KANSTRUP

HÅLLER MED DIG ANG FAROR.

KLART DU MÅSTE VISA FÖR HUMDEN ATT DET INTE ÄR NGT FARLIGT.

MEN DET VAR INTE JAG SOM KOMMENTERADE DET SÅ DU VET.

2009-06-07 @ 21:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0