Myrorna och vår dag.

Stackars lilla Mira, här har vi lekt och haft kul och så ute i trädgården och när hon väl ligger ner för att pusta ut då slår myrorna till och attakerar=( Gahh!.. Blev färst jätteorolig, hon liksom ramlade ihop med framtassarna när hon sprang och gned sig, jag går fram till henne och kollar, det första jag tänker var, nej nej nej, en glasbit i tassen=(Gud! Men näää..var massa myror på henne. Jag skriker, så rädd för myror som jag e kan jag inte änns röra mira typ, Emil komemr i full fart och borstar av henne=) Räddaren i nöden.
Phuu... Äntligen över.... Dramat för idag.

Mira har legat och bitit, slickat och bitit på sina tassar helt galen, klart som faan att hon gör det, det kliar ju för fullt. Samma sak hände mig somliten, satte mig i en myrstack=( Ajajajaj.. därifrån rädslan.

detta har hänt en gång innan med, men då uppfattade vi itne det helt men mira fick nog bort myrorna sjäklv då för vi såg bara atthon låg och slickade och bet på tassarna.Hmm.. Stackaren.

Så nu ska vi inte ligga i gräset vid trädet längre, stora äckliga pissemyror finns där=(

Annars har dagen varit lugn, har varit en sväng ute hos mina föräldrar lekt med Akke har Mira gjort. De två har det så bra, nu har det blivit lite mer allvar i leken igen inte det där daltandet utan nu ser hon väl att han är frisk=)hehe...

Träning på att gå fint i koppel har det också varit, jätteduktig har hon varit idag, vissa dagar vill hon itne alls bara, sen om det komemr folk hon känner drar hon som bara den=( Trist! men det ska vi fixa.

Jaaa.. grannen gick förbi när vi kastade boll, gud va lycklig hon blev, skulle fram och hälsa minst tre gånger på honom, sprallig och uppspelt som bara den, han kunde knappt röra sig ju.=) Bra att hon är glad i folk sådär=)

Nu ligger damen och tuggar gott på sitt ben. Hon har varit lite olydig idag med, låg gott i söngen när jag kom hem från affären=(Ajajaj... Mira får inte vara där. Haha.. men hon vet att hon gör fel men man måste ju testa=) Så är det.

Hoppas ni haft en fin dag.....

Kommentarer
Postat av: MONICA KANSTRUP

SORRY KAN TYVÄRR INTE HJÄLPAER MED HENNES VIKT.

DET VAR SVÅRT ATT SE SKILLNAD PÅ DEM I BÖRJAN SÅ VI HAR ALLDRIG VÄGT DEM.

JO NÄR VI HANDMATADE TEZZ OCH VETRINÄREN NÄSTAN BAD OSS ATT GE UPP MED HENNE.

MEN VI HADE INTE HJÄRTA ATT TA BORT EN FULLT FRISK HUND NÄR DET VISADE SIG ATT VET BESIKTNINGEN VAR HUR BRA SOM HELST.

MEN NÅGRA VIKTER PÅ HENNE NOTERADES ALDRIG TYVÄRR.

ÖNSKAR NI HADE VARIT MED FRÅN BÖRJAN OCH SETT HENNES FRAMSTEG ÄVEN SOM NYFÖDD...

2009-05-26 @ 20:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0