En boll

Mira har blivit frälst i min röda lilla boll nu=) Skoj att bollintresset börja komma, haha...Inte för att den liknar någon boll lägre utan mer mosad och söndertuggad. Så är det att ha en hund med goa käkar.

Vi har kommit på en bra metod att köra slút på henne med, Emil och jag sitter på golvet med ca 5 meters avstånd eller nått, sen kastar vi bara bollen fram och tillbaka och mira jobbar=) KUL! Hon är helt galen, hoppar, gör piuretter och kullerbytter, jag vad vet jag vad det heter men hoppar gör hon. DUKTIG! Ibland lyckas hon ta bollen i luften, ser grymt ut. Vilken lirare vi har!
Tösen ligger och sussar nu.

Men gud va hon jobbar när vi leker så, flåsar somen gris gör hon men hons er bara så lycklig ut.

Annars går vårat liv framåt, dagarna kommer och de går, SNABBT!

MIra har någon period nu då hon tuggar sönder ALLT och då menar jag ALLT! Det gäller verkligen att se till så att inget hänger ner eller att man glömmer något för då ryker det, vi måste jobba på detta, få henne att förstå att man itne får bita på saker men det får vi ta med tiden. Iaf så upptäckte vi att lådan där hon har sina leksaker var gnagd på, ifs har vi möss eller vad det är i huset men kan det vara dom? eller är det den stora grodan som varit där?? jaa... man undrar!



Haha... fick en knasig fråga från en på jobbet idag, han undrade hur våran tomte såg ut???? Om den var röd och vit??? HALLÅ! Nää..den är grön eller vadå? Han trodde vi hade en blå tomte?? Hmm..

HUR TÄNKER EN NORSK??? Eller hur tänker en Bergens rättare sagt=)
Hahaha....

NU längtar jag till helgen, då ska vi ha julstök här i huset=) Wohooo.. bakas ska det göras, välkomna ni som vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0