En hel vecka

Då har en hel vecka gått utan att jag sagt ett ord=( Usch! jag är seg på att skriva.
Veckan har varit som alla andra, full med jobb, löprundor och promenader med lilla tösen vår.
 Planeras görs det med för resan hem till Sverige=(Usch! Massa att tänka på, får väl se hur vi gör men nerkommer vi iaf. Kan LOVA er att jag längtar, kryssar av för fullti min lilla almenacka för att hålla koll på vart jag är, haha...

Idag är det iaf Lördags kväll, Emil har namnsdag idag och jag har klart grattat honom.
Dagen har blivit mest att vi suttit inne då Bergens underbara regn verkar ha tagit sig tillbaka, trist! Vi som har njutit så med det underbara vädret som varit här, sol sol sol var dag, Helt klar blå himel=(Ahh..helt deiligt!
ANnars har jag och Mira haft vår löprunda i morse, blev runt bostadsområdet, perfekt innan frukost=) Nyttiga vi två är.
Sedan har jag varit iväg på Shoppingsentret Lagunen som ligger 15 min med cykel härifrån, traskade runt ialla möjliga affärer och letade efter något fint att ha på julafton, tänkte överaska dem där hemma med nått galet=)Hohoho...
Annars blev det köpt lite frukt och annat till baket där hemma och lite ljus, det behövs i detta mörker.

Bakat har jag med hunnit göra här hemma, i morse gjorde jag en pepparkaksdeg, lite tidigt men tänkte jag fryser in den så är det klart till första advent.
NU på kvällen har jag baka lussisar=)MUMMA! Älskar lussebullar och kunde verkligen inte hålla mig mera utan jag längde i lite saffran och wola,Saffransbullar, Mmmm... kan man njuta bättre denna lördag=9haha.. jadu! jag känner allt att ni är avis, lukta hela vägen hit=)hoho...

Jaaa.. massa bak har det blivit,Anna hade bakat en kladdkaka som de gottar sig på nu typ.
Bara massa gott!

Nu sitter jag i rummet, dricker gott julte som jag köpte i Göteborg för ca hmm... 3 år sedan om inte mer=)Men det smakar lika gott för det. Ska lägga in lite bilder från kameran.

Vad gör ni denna Lördagskväll?

Monica och Mikael, hur ser det ut med syskonträffen? har ni kollat upp mer?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har också börjat fundera på lussekatter degen. Får väl ta göra den snart så det är klart till advent. Men det går fint frysa pepparkaksdegen alltså?

2009-11-14 @ 19:32:26
URL: http://gaffelroad.wordpress.com
Postat av: MONICA KANSTRUP

ÄR SÅ AVIS PÅ ALLT ERT BAKANDE.

KAN MAN HYRA IN ER EN DAG, VÅRA BARN HADE BLIVIT SÅ GLADA. TUR VI HAR VÄRLDENS BÄSTA GRANNE SOM TAR UPP BARNEN IBLAND OCH BAKAR. DELAR MED SIG GÖR HON GÄRNA OXÅ. GILLAR ATT BAKA MEN ÄR FÖR LAT, USCH DET DÄR LÅT SOM EN ENDA STOR UNDANFLYKT.

MEN JAG BRUKAR BAKA GROVT BRÖD OCH DET BLIR SÅÅÅÅ GOTT.

2009-11-14 @ 21:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0