EN Lördag hos oss

Idag är det Lördag igen, hemst vad tiden går fort fort fort... Springer iväg i full fart...

Dagen startade med promenix för Emira och Mig=)Myys med dessa promenader när solen sakta kommer upp.

Planerna var alla redan klara för idag, Anna fyllde år i igår men jobbade dock så idag fick bli vårat firande med henne. Emil och Pem vaknade typ när jag kom hem och började fixa med julegröten(risgrynsgröten) skulle typ ta en timme å göra så. Sedan slängde de in frallor i ugnen.

Allt detta tog ju sin lilla tid och klockan blev halv tio, kvart i tio.... haha.. snacka om bra planerat, dånade och väsnade i huset gjordes det, själv satt jag i soffan och skrev på recept och donade lite.

Men till sist va allt klart och jag, Emil och Emira stack iväg till den Mysiga platsen vi skulle sitta på, gjorde i ordning där, fixade upp det lilla köket, slängde på gröten så den höll sig varm och gjorde te=) Mmm... dukade upp lite lätt som sagt.

Sedan kom Anna och pemtraskande utan att Anna visste något, trodde vi skulle åka bananbåt??????????

Mira skällde som bara den när hon fick syn på dem, snacka om att hon kan vakta ibland.

Sedan satt vi här på stenarna, med havet framför oss och ett helt underbart väder och njöt av god julegröt och nybakta frallor...Mmmm... vilken mysig frukost detta var, ska göras oftare=)haha.. Hoppas Anna blidde nöjd med sitt lilla kalas för sin stora dag.

Sjöng även en liten visa för henne=)hahaha...


Igår däremot fick vi tårta, Anna hade bakat en god god godistårta som vi fick smaska på när vi kom hem från jobbet men då hade Anna börjat jobba=(haha...

När vi väl kom hem igen från mysfrukosten åkte vi iväg för att köpa ny mat till Emira, tog sin lilla tid, köpte något för känslig hud med kyckling och ris, får se, hon gillade det iaf.
Fick även med lite hundgodis, fick och kalkon, verkar smidiga. Jag och EMil har värsta flaxen när vi handlar mat till Emira, alltid rea eller erbjudanden när vi är där, maten gick på halva priset och godiset var först: ta 4 betala för 3. men i kassan visade det sig att det var halva priset på allt snacks i butiken så halva priset på det utöver=)haha... Snacka om flax!

Handlade även hem lite mat till huset också=) Hittade julkalendrar med och glögg! Mumma!
Snart är det dags att fixa allt för julen julen.... Emma har startat med att leka med ullen, har gjort en tomteluva idag=)Bra! Första gången jag tovar ull eller vad det heter=)Cool! lättare än vad det verkade....

Resterande av dagen vet jag inte vad som sker, söka till en skola ska jag göra och lägga upp en plan på vad jag vill bli=)haha.. måste ta tag i detta nu!
En promenad ska vi fåtill med nu=) fotografera lite tycker jag, har tagit lite bilder på huset och sådant idag=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0