Julstök på Grimseidvegen...

Då har vi äntligen haft vårat efterlängtade julstök=)haha...Mysigt var det,massa bakande, skrattande och mat på mat.....
Klockan 14.30 slog vi upp ugnens dörrar för en fullspäckad kväll! Tror den stod igång ett antal timmar...Mmm... Juledofter..

På listan stod det:
Janson
Julskinka
Köttbullar av både kyckling och vanlig färs

Pepparkakor
Lussebullar
Knäck
Ischoklad
Glögg

Pyssel

Allt denna hans väl med förutom att jag var ensam om pysslandet, gjorde mig några fina julkort som jag ska skicka ut, kansek du är den lyck,iga att få ett av dessa=)haha... Fjäska på....

Nu tänkte jag dela med mig av lite bilder från gårdagen...
Janson
Här har det börjats med Jansons... Mmm... blir två eftersom kräsna jag inte äter fisken.

Lusse
Här rullas det lussebullar, såklart fick jag baka dem=) Haha... Blev ltie sega men de smakade ju saffran så det gick bra ändå=)Mmm.. saffran!

form
Bara att andvända sin fantasi och skapa=)Wii!

mmm
Vårat delikata lilla Adventsbord..Mums!  Vad god mat.

mira
Såhär glad var Emira när vi stökade i köket och inte hade all vår uppmärksamhet på henne=)hehe...

dansa

Men sen när hon fick vara med att dansa blev hon helt till sig av lycka=) Glatt gäng ser vi=)hahaha...

mat
Gott med mat. Mätta och feta var vi efter kan jag lova!
Vad kommer då? Jooo.. efterrätten/ godiiset. Usch va julen är hemsk när det gäller att äta.....

efterätt
Mmmmm..... Till fikat blev det såklart glögg! Mumma!

peppar
Pepparkakorna mina, söta söta, Fick nya formar av EMil, fick en julebock=)coolt!
En trist grej dock, fick nya formar då jag tog sönder mitt hjärta förra gången jag tryckte ut pepparkakor, vad hände denna gången tror ni? Joo.. jag tryckte sönder mitt nya hjärta, vad ska detta betyda???Hahaha....

Jaa.. en julgran fick jag ju med, kul=)

Jaa... detta var vad jag hade att bjuda på från julstöket... 
Till julefilm valde vi att se Sunes jul=) PASSANDE!


Kommentarer
Postat av: Emma

Du gör fina grejor när du bakar Emma! :) Man ser du har bagaren i dig än ;) Perfekta lussekatter och pepparkaks glasyren! :D



Jag vill ha julkort ;)

2009-11-29 @ 15:28:01
URL: http://gaffelroad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0