Keliga Mira Bira

Mira har blivit en otrolig kelgris, ifs har hon väl varit det hela tiden. Rättare sagt är hon sällskapssjuk, klarar inte av att vara ensam utan måste alltid springa efter en förutom när hon är extremt trött och bara ligger och snarkar.

Sitter man i soffan kommer hon till en och kör upp huvvet vid benen och vill bli klappad,blir hon inte det så sätter hon sig på ens fötter, alltid så nära som möjligt för att få närhet och så vi känner att hon är i närheten. Sätter man sig på golvet som jag gillar att göra så kommer hon i full fart och ska upp i knät och sitta eller ligga där,hon kan inte ligga jämte utan ska just vara i knäet=)haha... Vilken underbar tös vi har.

Vi får hoppas att hon gör så för att hon älskar oss och inte bara för att hon behöver värme;)
Ibland är det dock lite jobbigt att ha henne runt en hela tiden då hon har en förmåga att stå i vägen när man går, händer ofta man traskar in i henne för att hon helt plötsligt bara satt sig på andra sidan, jaaa.. ni förstår säkert=)

Jag tror Mira vill umgås med oss så mycket som möjligt när vi väl är hemma, blir ju en hel del jobbande tyvär och då blir det inte mycket mysstunder tillsammans=(

En söt grej Emira gjorde i Fredags kom jag på nu. Emil låg på golvet jämte EMira, sen kom jag och la mig jämte Emil, vet ni vad tokern gör då? Ifs puttade EMil bort henne lite för att retas, då ställer hon sig upp, tittar lite besviket eller fundersamt, sen tar hon sakta tassen på EMils mage, sakt går hon upp och över och står nu mellan mig och Emil och där gosar hon ner sig så gott hon kan med typ röven upp på Emil mage? haha.. men hon skulle iaf krypa ner mellan oss. haha.. tyckte det var så gulligt!

Jajja...sista dagen på denna helgen, vad sker? Emira och jag har promenixat, bakat knäckebröd, stickat, mysigt, kollat barnprogram och ätit god frukost=) Sen när väl husse kom upp gick vi ut i skogen och skuttade runt,Blir full fart när man kommer ut där, hoppa över allt och alla. 

Bus bus bus......

HUndetreff idag, vet inte om vi ska dit, jag har huvudvärk som suttit i i ett tag nu så får se om den vill pyysa eller vad?????

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0