Äntligen Lördag!

Då var det lördag, morgondagen var extremt seeg, jag mådde ingen vidare alls, huvudvärk, varm, yr och massa magvärk, typ illamående=(Usch! Idag är det bättre men fortfarande svag huvudvärk som smyger sig sakta med säkert bak där i huvvet. FÖRSVINN!

Mira väckte oss som vanligt som hon gör på helger, vi två skuttade upp ich stack ut på en mysig morognpromenad med massa lydnad, vi tränade fot ordentligt, Mria är rätt slarvig och gör lite som hon vill men hon drar ju inte utan hon är så upptagen med att lukta varje gång vi går ut. Aldrig sett en hund som luktar så mycket asså, stanna här stanna där, samma som en hane fast hanarna kissar lite där och lite här.

Det gick fint, jag band fast kopplet runt mina höfter och lät henne hänga på mig, stannar jag stannar hon, går jag går hon. Det verkar funka bra, man får ett fint sammspel. Ska se om jag kan göra det oftare fast tajtare. Testade med att hålla kopplet sträck bakomryggen, då höll hon sig bra exakt jämte mig och reagerade så fort kopplet sträcktes ut. BRA Mira!

Vädret är helt underbart här idag, var riktigt frostigt  men ändå inte kallt utan skönt=)hehe...
Mys pys, snart kommer första snön falla och EMMA kommer bli superlycklig.Woho...

Emil är ute och pysslar på boden, de bygger staket nu, Hyresvärden är och köper brädor. Jäkla va fint det blir där ute asså, borde gå ut och ta lite bilder så ni får se, vi kommer få en liten extra altan med, haha... som att inte våran är tillräcklig liksom=)hehe...

Jajja.. snart ska vi iaf åka iväg på en dagsutflykt til Ågotnes där jag kanske ska jobba, måste kolla läget, se om vi kan finna en bostad, rum eller nått till mig=) Kan inte fara och flyga fram och tillbaka varje dag, för jobbigt.

Nej! nu ska jag fixa lite, JAG ÄR SUPERGLAD DENNA DAG!

HA EN FIN DAG OCH MYS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0