Då har man åter en helg

Det blir inte så mycket krivande här på vardagarna då tiden går åt till annat som sker, Mira behöver sin motion och det har blivit lite övertid denne vacke pluss massa andra saker som ska göra, stress stress stress!
Hoppas veckan som kommer blir lugn och skön och inga jobbiga onödiga möten dyker upp.

Har dock en intervju på måndag eftermiddag som jag må gå på, cafebiträde, får väl se vad de har att erbjuda, kanske nått extra på eftermiddagarna eller helgerna, när och bra iaf.

Denna helgen har iaf starta rätt bra, idag började jag och Mira dagen med våra underbara helgmorgonpromenader, jag stiger upp tidigt på morgonen och vi går ut och går när det är mörkt och är klara lagom tills när solen behagar att stiga upp, kan det bli mysigare? Idag kom vi dock ut lite senare men vad gör det, underbart! Älskar dess morgonar på helgerna när man kan ta det lungt, inget stress eller nått som ska göras utan en hel dag på sig som väntar.....

Väl hemma igen blev det frukost tillsammans med de andra två i vår lilla familj. Mira har vi gett lite mer mat nu då hon sjunker i vikt, hon har blivit lite mager tycker vi så vi ökar.
Vi vägde henne igår med, 20,2 kg vägde hon, tror det sjunkigt, men det är svårt när man har olika vågar.

Annars är jag orolig för damens hud, de där otäcka elaka pletorna är tillbaka, ser liksom ut som myggbett eller nått, vet inte riktigt, men de finns överallt! Hennes päls sitter kvar iaf och hon kliar inte, men rör man vid de ser man att det verkligen är gott att vi rör där=)haha.. det rycker i huden på henne eller pälsen kanske det heter.

Annars är hon glader som bara den, strosar runt och är nöjd med livet, tycker kanske vi är borta lite mycket på jobb men hon verkar har vantsig.
Eller just det, hände en olycka för någon dag sedan, ahr nog inte hunnit berätta, hennes regnskydd har hon bitit sönder, eller bara det spännet som man spänner runt magen på henne så den kan hon ikke andvända nu utan hon får gå i det blöta när det regnar tills vi fixat den vilket lär ta sin lilla tid!

Pluttisen sitter nu vi mina fötter och fjäskar, hennes tankar säger säker: Lek med mig, jag vill busa, kom nu matte, inte sitta vid den där grejen. Mira gillar inte datorn, stirrar alltid på en=)
Här skriv det massa skit nu.

Det jag tänkte säga är att Denna lördag är en mysig dag som bjudits på lite shopping, paketöppnande då min kära, underbara familj sänt mig ett paket fullt med julpynt, stjärnir att hägna i fönstret, tomtar och andra tomtar jag får pyssla ihop själv, tidningar med korsord, kärringtidning, en helt underbar mössa med ett par söta vantar till med älgar på... Hahaha.. pappa! din ide förmodar jag=) men fina! redan andvända!
Garn fick jag... ojojoj..massa saker...
EMil fick också ett paket som hans mamma skickat med saker till utflykter, kök och sovsäck och sådant.

JAG ÄR GLAD SOM ETT LITET BARN! Kan förstå hur jag kände mig när vi hämtade paketet, inslaget i rosa papper med alla disneys prinsessor på=)hehe.. Ett barn stirrade på mig och jag bara gick där och viftade med paketet, kan ni ana att hon blev lite avis där, såg blicken i hennes ögon=)haha

Jaha! Gräsmattan är klar för vintern, krattad och klippt. Jag har varit duktig, EMil har fixat med förrådet och JA jag ska lägga ut en bild på det=)

Sist men itne minst var husse,matte och vovven ute på promenad i skogen så damen fick springa av sig och sedan tog jag och Mira en joggingrunda för att vara trötta och gosiga till ikväll! TACOSKVÄLL! hoppas jag på iaf!


Kommentarer
Postat av: Emma

Kul med paket! Hehe :D Ja Ebba hon växer och växer, galet vad tiden går. Snart är det december!! :D Weho!!! :D

2009-11-01 @ 09:31:58
URL: http://gaffelroad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0