Promenader och turer!

Idag har det varit en aktiv dag för både mig och Emira, så fort vi är ensamna blir det alltid massa springande eller traskande.
Dagen började med en underbar morgonpromenad, myys! Älskar att vandra på morgonen och se när solen sakt kommer upp. Mörkret blir ljust! Ahh...  Först är det kallt och sakta men säkert kommer värmen eller jaa.. någolunda värme för att kallas höst och inte vinter.

Väl hemma blev det lyxfrukost! Frallor med nykokta ägg eller bara äggvita då jag är en kräsen art!
Emira och jag satt och mös till barnprogram=)

Sedan blev det åter en promenix efter fruksot, fast bara en liten, vi gick in i skogen och tog lite bilder men det går inte så bra där, konstigt ljus, för mörkt liksom så det inte blir bra bilder, eller rättare sagt är det en dålig fotograf bakom kameran, funderar på att gå någon kurs så jag lär mig, vill kunan bättre! fast det handlar väl om att testa sig fram!

Sedan bl
ev det BONANZA och kaffe och sticka på min halsduk som när som är klar, bara några centimetrar till, funderar faktiskt på att sticka upp allt garn, vet inte hur lång jag vill ha den=( Sedan kommer det bli ett nytt projekt, kanske ett par vantar=) Mor ska skicka upp lite garn med har hon sagt, snällt! jag som inte ger dem något=( dumma Emma! 

Hundetreff har vi varit på, skulle egentligen bara vandra runt slingan där, tog två varv för den är så kort sedan satte vi oss och  njöt av naturen och så kommer det fram en trevlig snubbe med en staffe som ville att >mira och Storm som vovven hette skulle leka=) De lekte jättefint, den var bara 8 månader så lite yngre än vår dam=)
Vi stod och snackade lite sedan gick vi ner till hundeträffen och släpte vovvarna med de andra, allt gick superfint, jag har ju varit lite orolig för de här hundeträffarna sen gången innan då <mira var stygg=(
Vi var där bara en liten stund, mira hade jätteskoj, hade en pinne i munnen typ hela tiden och sprang ifårn alla vovvar med den=) haha.. löprundorna har gjiort väl för henne, snabb är hon! Hon hittade en kort liten tax som hon tvunget skulle busa med, en i samma nivå som henne eller vadå?haha.. Fräcka upp sig mot de som är mindre.
Massa vovvar var där, både små och stora och det var jättetrevligt!

Mira är verkligen populär i allas ögon, hon drar verkligen blickar till sig, känner mig stolt av att vara hennes matte=) Emma är stolt över sin lilla bebis!

Kan LOVA att min lilla dam är trött, ligger och sussar sött på MIN filt som nu blivit hennes=)haha... Ja på tal om det, emil skulle låna den en kväll för han frös, gud sa han, vilken blick han fick från henne, typ som, vafaan tror du att du gör liksom=) haha... Samma sak som i morse, Mira väckte mig halv sju, jag hämtade filten och hon somnade=)
VADÅ PJODDHUND??
Har din hund något som den inte kan vara utan?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0