Dagens Lördag

Idag är det Lördagen den 26/9 och snart att det attsiken Oktober, spännande! Tiden flyger fort fram och snart står vi där med varsin rullator och försöker le medans rynkorna vill nått annat;) Charmigt det här med livet.

Iaf. Dagen har sett ut såhär:
Vaknade sent, tro det elelr ej men jag var verkligen trött, Emil och Emira med, kom väl upp vid en tio tiden, lagom tänkte jag, bara en halvtimme tills Bonanza.

Tar mig en kopp kaffe och pysslar med frukosten sen slår jag mig ner och kollar tv.

Senare under dagen blir det promenad i regnet, jag stör mig inte på regnet när jg väl är ute men när jag står i huset och tittar ut och vet att jag MÅSTE gå ut då blir jag helt galen, fattar int evad vi gör i den här byn, hur dum får man egentligen vara som flyttar till etts tälle där det bara regbar? Nått fel i hjärnan! jag säger det att skulle jag varit född här hade jag flytt för länge sedan så vad jag gör här nu?? Det är ett mysterium som jag aldrig komemr att lösa=) SMILE!

Iaf var det en mysig promenad med massa bus, Emira var även olydig som vanligt, sker alltid något när man går ut, drar i kopplet, lyssnar inte, är för tankspridd eller så har hon bara inte lust att bry sig liksom, typiskt en tonåring! Vadå ska du bestämma över mig liksom, jag är stor nog att ta hand om mig själv!
 Sådanna problem har vi i detta hus nu! De kommer och går och man både blir frustrerad över dem och njuter av dem. Haha...
Tänk vad en hund ställer till det med!

Just nu ligger den sköna damen vid mina fötter, söker närhet vart hon än går, lutar sitt huvud på mitt ben och typ försöker sova? haha.. bekvämt eller? NEJ! Hon måste alltså ligga så nära som möjligt, gärna lite upp på fötterna för att försäkra sig om att vi inte går iväg utan att hon inte märker det. SÖTT!

Som sagt var promenaden trevlig, lekte hit övningar och tränade gå fot och sådant både i koppel och lös, hon är en duktig vovve men träning behövs dagligen. Man gör det utan att tänka på det ju!
Jag har inte direkt tränat något speciellt med henne utan vi leker lite varje dag och alltid när vi går ut blir det öva öva öva.....

Emil har hjälp hyresvärden med att bygga förådet, blir bra bra.... har en del kvar att göra.

Jag och EMira sprang ut på en löprunda i efermiddags för att friska upp huvvet lite, helt underbart att springa nu när jag väl kommit igång med det=) Ett tönthuvvud till Norsk körde dock förbi i en vit mercedes och tutade precis bakom occ och skrämde skiten ur occ och förstörde min tur, Mira blev helt till sig och jag blev skitsur på dem, så gör man inte, tänk om Mira hoppat ut i vägen liksom=(GRRRR....


 Sedan till kvällen har vi gjort tacos, Anna blev bjuden på mat när hon kom hem och till detta såg vi Beck.

Resten av kvällen blir det lugna gatan, ska ta och fortsätta med mitt stickande så min halsduk blir klar snart,var och köpte garn innan idag så jag har till hela, försvinner ju fort!

Ha en fin fortsatt kväll för det ska vi ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0