Hej igen!

Jag sitter på bloggen som bara den nu, ska inte iväg och jobba förens vid 17.00 till ca 22.15. Jag ska provjobba på SATS. Woho! Får väl se hur detta går, känns som om jag hoppar från jobb till jobb. Blää!

Iaf. Tänkte svara lite på frågor och ting!

Mira har varit hos vetrinären och tagit skrapprover, vet inte om det kommit något svar? Vi ska snart in till vetrinären igen då hennes tre veckor med antibiotika är slut.  Allt har blivit bättre och vi ser framgång förutom att fläckarna inte försvinner, visst bölderna är borta men fortfarande så finns det svarta fläckar där hon tappat hår.
Som Anna säger så ser det ut som celuliter typ=)Haha...

Hon kliar sig inte längre vilket är bra! innan var det fruktansvärt.

Vi har som sagt köpt nytt foder, se om det har något med för mycket protein att göra så nu äter hon fisk mat. Allergimat är det så.

Annars mår hon fint.

Hon har dock kommit in i en period med mycket pipande och sen bäddar hon massor?? Hennes korg passar inte längre, hon gräver under sängar och håller på. Vi har tagit ner hennes sån röda korg, typ transportkorg/bur i tyg som hon enbart vill ligga i nu, gräver och bäddar ner sig. Haha.. konstig tjej!
Sen piper hon massa, uppmärksamhet kanske?  Piper man kommer de och gör som jag säger.

I morse la jag upp mat till henne, sa till henne att det är mat, hon bryr sig inte utan sover vidare. En timme senare kommer hon upp sitter i hallen och börjar pipa som bara den? Jag tänker jaha.. va e det? ska du gå ut? piper igen och då kommer jag på att maten står där. Jag säger varsegod och hon springer fram i full fart och börjar äta. Haha... Hon vet allt hur man säger till den damen.
Pipis!

Svar till Monica:

Fanny är ju lite äldre än vad Emira är, äldre vovvar behöver kanske inte komma ut så mycket. Sen är vi ju fyra i huset som älskar lilla damen så det är alltid någon hemma om dagarna som behöver komma ut och röra på sig=) Helt perfekt!
Annars finnse det inte så mycket att göra här ute så det blir ut och springa eller gå sen är allt mycket roligare när Mira är med=) Tror int ejag gått ut och gått utan Mira någon gång=) Blir så trist och tråkigt, ingen som peppar en, att ha Emira gör att man bara vill ut ut ut och gå med henne för att hon är så otroligt gullig och charmig. Trotts att det regnar så går man ut. Vi var ute innan idag=(puhuu... jävla va blöta vi blev men det var kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0