Vilodagen Söndag

Söndag idag och dagen ser tom ut eller har varit ganska tom kan man väl säga, har inte hänt så mycket här hemma, jag och EMira har varit på tur i skogen, träffat en trevlig gammal gubbe som ville prata lite, träffadeäven en Grand danios hund,STOOR! Samma färg som Mira typ, jätte jätte fin.

Sedan fick vi se en Ekorre, ååå... va jag beundrar dessa små liv, så otroligt vackra, Mira såg den inte, har ingen koll på sådant som är högt upp utan bara de som är i hennes höjd och neråt som sniglar typ, mm.. jättegoda säger hon iaf.

Lagat god mat har det gjorts, Morot/majs biffar, till detta hade jag stuvade makaroner. Jummi!

Emil och Pem åkte in till byn för en fika, jag avstod då jag håller lite hårt i mina pengar just nu=)hehe.. SNÅLIS säger mamma men vadå, jag har inte jobbat på 2 veckor lite snål får man vara om man vill spara till något.

BRA ORDSPRÅK:
Den som spar den har

Nu är vi alla hemma, kaffe har det druckits, busat med Mira har det gjorts, hon är helt slutkörd, varför? ingen aning? Trött förmodligen.

Det kanske blir kolla fotboll om en halvtimme, laget jag tränat med ska spela och det kan vara kul att kolla upp lite hur de spelar. Verkar vara ett bra lag, känner mig faktiskt kass i det laget=( Jobbigt nog!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0