Helgens händelser

Nyss hemkommen efter en löprunda/tur med lilla Mira damen, gick fint, snön ligger platt på marken istället för att det ska vara is, känns bra, slippa glida runt utan att kunna ta ett steg, man bara liksom glider. Så var det igår, skulle hem till Linda igår, det tog alltså 5 ggr så lång tid än vad det borde, det var glashalt, mira fick näöstan dra mig fram men även hon gled omkring=)haha...

Iaf så har vi sprungit lite idag, spran bort till vassviken eller vad det heter som ligger utanför lilla byn, äng, kullar, sten, berget och en kyrkogård, lungt område, perfekt att släppa sina vovvar trots man inte får, fått höra att det är STRÄNGT förbjudet att släppa hunden överhuvudtaget på ön=( HALLÅ! ska man ha hun den kopplad hela livet eller?? Konstigt att hundarna är som de är här.

Jajja..så länge Mira inte gör något kommer jag ha henne lös, men när väl fåren kommer tillbaka till ön får vi kanske ha lite mer respekt.

Annars har Emira fått springa av sig massa energi, inte för att hon behövt det idag, hon har varit lugn hela dagen, sovit massor, trött sen gårdagen förhoppningsvis, var ute på en runda då med, busade massa, sen på kvällen var vi hemma hos Loinda och kollade på Sherlock Holmes, grym film=) väldigt bra, Jag vill vara som han. Där blev det även rester från Fredagsen ostbricka. Mmm.. dock trött på ost nu!

Lång helkg alltså, Fredagen har jag inte berättat om, hade vinkväll med ostbricka här, kom massa härliga människor, typ de från både mitt och Emils jobb, blev väl nio st, räcker för denna bostad, fick knappt plats runt bordet. Fick en liten inflyttningspresent från Linda och Andreas, gulligt=) Ljushållare och en blomma, perfekt för oss nu.
Kvällen bjöds på spel, TP på norska, inte enkelt kan jag lova, nämn någon Norsk skådespelare liksom??????????
Norges djupaste insjö???
Jaaa....
Sen blev det cheesecake som verkligen gick hem;)hehe...
Sedan bestämde vi oss för att dra vidare hem till chefens bostad, möta upp tre andra jenter och spela Singstar, Själv hoppade jag sjungandet i micken men jämte kan jag allt sjunga med=)
Trevligt som bara den, sedan kom det mer och mer folk och klockan blev en aning mkt för MIG, så vi drog oss sakt hemåt=)
Härlig kväll som jag tackar för.

Ååå... igår var jag och kollade film juh, fy faan vilken bildkvalite, de har en sån ny tunn tv, herregud, ser ju ut som om man äör på teater juh, knasigt, gäller verkligen att vänja sig för att kunna titta, satt hela filmen och funderade=)hahaha.. näösta vecka kommer våran sådanna tv, hoppas vi blir nöjda men det tror jag, nu sa jag vår tv, emils tv får jag väl säga;)hehe....

Idag är det Söndag vilket innebär ny vecka imorgon. Spännande, nästa Söndag är det alla hjärtans dag och Mors dag i Norge=) Hoppas jag och Emil hittar hundevakt så vi kan åka till mo över lördag söndag, bo på hotell och slappa=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0