En hel vecka har gått

Jag ber så hemskt mkt om ursäkt för mitt dåliga uppdaterande här, men tiden finns inte alltid, denna vecka har varit hektisk, träning, jobb och flytt och nu i helgen har jag haft båtförarkurs hela dagarna och Emil har jobbat och flyttat=)haha... hektiskt!

Jag blev nyss klar med min examen och väntar på svar vilket kommer ta en 2 veckor=(GUD! Iaf så har jag haft teori i tre dagar nu,började i fredags kväll och till idag söndag. Har varit en tung tid, mkt info på en gång och massa tjat om att vi som bor på Lovund är TYP födda på en båt, men jag då, lilla enda svensken som kommer från ifs kuststad men BÅT??? vad är det??hahaha.. jag har aldrig kört en båt, jag är ju helt ny...Jajja... bra har det iaf gått tills vi skulle lära oss läsa av en karta, ta ut grader och allt sådant...PHUU!

Jag hoppas iaf att jag klarar provet=)SNÄLLA!

Annars har vi som sagt fått ny bostad, en underbar lägenhet meb utsikt raktpå berget=) bor ute på en liten udde med massa vatten runt om såklart... Vi gillar det föruton att det är norskt byggt med massa skavanker=( Typiskt! fel överallt och dåligt byggt=( Sen har vårat vatten frusit så vi står utan vatten, får springa in i lägenheten jämte och gå på toa och duscha=)hahaha..SJUKT!
Detta är typ som ett radhus och vi valde lägenheten längst ut och just den ska vattnet ha frusit i, alla de andra funkar det fint=(Grrr... andledningen till att vi valde denna är att vi har ett fönster extra imed vi bor på kanten=)Mkt ljusare....
Mira stortrivs då storarummet/köket har ett STORT fönster från golvet upp till taket som hon kan ligga och stirra ut genom och se allt som sker=)Härligt!

Haha.. encool grej, igår när vi satt i soffan som står jämte det stora fönstret dök det upp en havsörn precis utanför=(COOOLT! flaxade precis utanför, man skulle haft kameran beredd liksom. men varje gång jag ser dem förslyttar de sig=(Grrr... ska allt ut på jakt en vacker dag och få en skicklig bild!

Jahaa... annars flyter dagarna på, dock är vi trötta och sletna och tjurar lite på varann imed det sker så mkt och lite tid=( tråk!

Imorgon är det en ny vecka och det blir fortsättning på att renovera stuga nr 3, 2 an är klar och ska bara fixas i ordning. Kul!Dock blir det trist när detta är klart=( inget kul och göra då ju.

Nästa helg, Fredag ska vi ha inflyttningspartaj, blir lite ostbricka och massa vin=) vin får man dock ta med sig själv=)hehe..sen ska jag fixa en god eferrätt, funderar på en kaffekaka eller nått, har ett bra recept som jag borde testa,annars sitter alltid cheesekake bra faaan... gott gott gott!

Jag förväntar mig att far och mor kommer;) Man kan väl intemissa sin dotters inflyttningsfest! haha


Jaaaa.. kom på en kul sak, Emil har fått agera ambulansförare idag=)Coool! fick köra Lovunds ambulans, Butikens ägare ska ha barn och värkarna hade väl kommit så de ringer ambulansen men föraren är dock i obalans p.g.a festande dagen innan så emil blir uppringd och tar ansvaret, kör ner till båten och hämtar sjukvårdarna, sen far de och hämta damen och mannen som ska ha barn och kör dem till båten där de få sjuts vidare.... hahahaha.. coool man man har!
Man blir ltie stolt över honom kanske att han kan så mkt=)hahahahah


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha då kan han skriva in det i sitt CV. Jobbat som ambulans förare :P

2010-01-31 @ 19:11:40
URL: http://luhanka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0