Söndag!

En lugn dag har vi haft, bakade goda scones i morse, Mumma! Emil sov länge, ska jobba inatt så han behövde sova länge.
Emira och jag har varit ute på en tur, sprang lite, busade i snön och jaa.. lekte en massa.

Just det, snö har det kommit inatt och idag har det varit snöstorm typ hela dagen. Mysigt för mig trist för emil som hatar det=)haha...

Annars har Emil och jag varit på tur med, träffade tre söta vovvar som Mira fick hälsa på, var nere på ett område som heter Vassviken tror jag, släppte emira så hon fick spring, typ ett stort område där fåren går.  Helt tomt område där ingen bor. Gott!

Gymmet har jag varit i medans Emil lagade mat, blev riktigt god mat, ris med kycklingcurrysås=)Mmmm.. smarrigt!
Själv hade jag det gott i gymmet, hoppas på att få till motivationen till att vara där.

Sedan har jag mest suttit hemma, kollat arkiv X och betalt båtförarkursen som jag ska ta i helgen och installerat First class till kursen som börjar nästa vecka, Anatomi och fysiologi. Kommer att bli tungt nu några månader, verkar vara mkt man ska kunna.
Samma sak med helgen, fre, lör och söndag är det kurs och massa plugg medans Emil får hålla på med flyttningen, förmodligen har han tur och får hjälp av en arbetskollega=) Det gillar vi!

Mira har varit ute på åter en tur med Nathalie och hennes vän, fick ett sms där hon undrade om hon fick låna Emira=)haha... jag blir bara glad så fort hon får röra på sig, älskar att ha en trött hund hemma på kvällarna, är Mira trött och nöjd med sin dag är jag glad=) Så självklart fick de låna henne, sagt att det bara är att komma förbi om de vill låna henne, kan gå hit på vardagarna när vi är på jobb med, Mira blir bara glad av att få komma ut massor och träffa andra människor=)

Nu sitter jag och tuggar på en banan och känner att min mage inte mår så bra, samma med emil men det komemr säkert gå över, ska väl ta och krypa ner i sängen och sova snart, en ny jobbvecka imorgon. Emil ska snart iväg till jobb, börjar nu vid tio.

Jag säger godnatt!ha en fin kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0