Varför?

Jag och Emil flyttade hit i slutet av December, anlände på själva nyårsafton. Vi har bott här tidigare, vår första jobbtur till Norge var 2007 och det var här=)Stannade dock endast till mitten av januari men emil stannade till april.

Nu är vi som sagt tillbaka, som de säger här på ön, Folk kommer oftast hit igen=)hahaha... Så sant så...
Jag jobbar som sagt på hotellet, lite allt i allo=) Ganska trevligt, hoppas att det blir fortsätta med att renovera stugorna denna veckan=)
Emil jobbar inom oljeindustrin, de är väl typ processoperatör, håller koll via datorer samt så blir det underhåll av produktionen. Massa tankar , rör och allt möjligt men ett spännande arbete med mkt mkt mkt jobb!!!!
Han trivs som fisken i vattnet iaf!

Varför vi flyttade hit? MER möjligheter, det finns bra jobb här, trevliga människor och en annan sammanhålllning, ALLA KÄNNER ALLA här, trots att det bor ca 400 pers här.
Visst finns det inte mkt att göra men det gäller att smälta in här vilket vi försöker. Dagarna går ofta åt att man sitter hemma men det gör man ju öndå överallt, man är trött efter en hårt arbetande dag.

Det positiva här är att det tar 3 min att gå till jobb=) Haha.. inga bussar, dock väldigt mkt bilar för att vara såhär litet, man behöver inte bil, du kan gå till allt här liksom.
Mm... en bra miljö tror jag.

Emira har det bra här, tror jag, lite lite social träning dock men vi försöker, jag ska se om man kan ordna någon hundetreff som sagt. Annars har ju nästan ALLA hund här, bara snappa upp någon man kan passa lite=)hahaha....
Här finns iaf bra områden att släppa henne på, berg, backar och ALLT!

Jaaa.. som sagt man måste uppleva Lovund för att förstå=) Svårt att beskriva.

Nackdelen här är väl att ALLA tycker man bor långt borta=) Men ni bor lika långt borta som jag/vi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0