Utfall!

Kämpar för fullt emd att få bort Emira utfall mot hundar och försöker få henne att kunna vara passiv i närheten av andra hundar som hon inte träffat men det är ett STORT jobb. Jag har nu fått yttligare tips och råd efter en frågestund hos Fredrik Steen som var på besök i Halmstad igår samt efter hans föreläsning som var väldigt givande.
Jag känner mig stark och mer säker och positiv nu=) känns gott att han sa att det er ett enkelt problem som man kan bli av med på en månad. Här har vi jobbat med detta i snart 1-1½ år?? jisses!

Att säga NEJ och få kontakt med hunden är det jag ska göra! Låter enkelt men er verkligen inte så enkelt men det ska fanemä gå!
Men det får ta sin tid!

Annars har jag bytat kursgrupp, hoppat över till aktiveringsgruppen då jag börjar jobba eftermiddagar. Spännande, första gången på lördag, undra vad vi ska hitta på. Detta passar verkligen iss bättre tror jag, får prova på lite allt möjligt, kul, kanske emira hittar något som hon tycker er kul göra=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0